Herfst bomen als levensenergie crealisme
n Herfst schildert Ad van den Boom de boom niet van buitenaf, maar van binnenuit. Het werk toont geen bladeren, takken of stam, maar de warmte en spanning onder de schors. De rood-oranje lagen verwijzen naar de zomer die verdwijnt en de herfst die nog één keer opgloeit. Waar Mondriaan de boom terugbracht tot lijn en verhouding, zoekt dit werk naar de emotionele binnenkant van de boom: sapstroom, verval, verstilling en herbegin.

